2012. március 13., kedd

Buszközlekedés az egyetem és a belváros között

Sokan sokat szóltak már, sokszor kritikai felhanggal az új miskolci menetrendről. Én most csak egyetlen, a város életét szerintem jelentősen befolyásoló aspektusról szeretnék szót ejteni.
A Miskolci Egyetemnek, pontosabban az Egyetemvárosnak ugyanaz az előnye, ami a hátránya: a várostól elkülönülten fekszik és létezik. Saját infrastruktúrája és az Avason elérhető infrastruktúra megkönnyíti az Egyetemváros lakóinak életét: nem kell messzire menniük bevásárolni, postára, és ha bulizni akarnak, akkor azt is elsősorban az Egyetemváros területén teszik. Persze nem mindenki, de sokan így élnek. Van, aki csak akkor megy be a városba (nem is a belvárosba, hanem a Tiszai Pályaudvarra), ha hazautazik. Ennek megfelelően havi nyolc buszjegynél többre nincs is szüksége. 
Ez sajnos a város életére nézve szerintem negatív következményekkel jár. Igenis jó az, ha az egyetem szervesen integrálódik a városi életbe, ha a fiatal értelmiség aktívabban részt vesz a város vérkeringésében, ha az éjszakai élet nemcsak részeg nyolcadikosok, hanem egyetemisták szórakozását is jelenti. Én olyan városban töltöttem az egyetemi éveimet, ahogy ez így volt, és a különbség látványos.
Miskolcon ez sajnos nem így működik. Tudom, hogy a külön városként működő, elszeparált egyetemváros sok diák kedvence. Én azonban a város miatt sajnálom, hogy az egyetem nem a város szerves része.
És ami azt illeti, a megújult buszközlekedés ezen csak rontani fog.
Az új menetrend szerint a 12-es hajnali fél 5 után kezd közlekedni, este 6 után már csak óránként két járat indul, az utolsó a Repülőtérről 20:30-kor indul az egyetemvárosba, és az egyetemről a város felé 21:00 előtt megy az utolsó járat. Ezzel szórakozni menni a belvárosba nem igazán lehet, különösen nem hétvégén, amikor is a busz egyáltalán nem jár. A 22-es óránként két járattal közlekedik, késő reggeltől kora délutánig, ekkor befejezi a közlekedést, hétvégén pedig nem is jár. (Azóta már indítottak hétvégén buszokat, belátva, hogy ez nagyon elhibázott döntés volt. Az egyetem bevételének jelentős részét képezi a hétvégén tartott levelező oktatás, erre nagy számban érkeznek hallgatók tömegközlekedéssel is, a 22-es busz most szombaton is tele volt.) A 20-as busz hétköznapokon alig közlekedik, hétvégén valamivel sűrűbben.
Ilyen menetrend mellett egyetemistaként én is kétszer meggondolnám, hogy a városban akarom-e tölteni az estéimet. 

Kapcsolódó bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése