2012. június 18., hétfő

A vasút rejtett arca – dupla élménybeszámoló

Pénteken mi is kitettük ennek a nagyon jónak ígérkező rendezvénynek a plakátját. Blogunk két szerzője is kint volt egymástól függetlenül. Dávid kisfiával a déli turnuson vett rész, én az öcsémmel a délután négykor induló vonattal mentem a Tiszairól. A vonat (InterPici) az első vágányról indult, könnyű volt megtalálni. Már ott feltűnt, hogy ez a program zömmel a kisgyerekeseket érdekli. Arról beszélgettünk, hogy vajon hány olyan felnőtt van, aki igaziból csak alibiből hozta a gyerekét, mert valójában ő akarja megnézni a vonatokat. Akik karonülő gyerekkel voltak, azok gyanítom, hogy ebbe a kategóriába tartoztak :-)


A (kicsit zsúfolt) vonatunk a fűtőháznál azonnal a fordítókorongra állt rá, ahol meg is fordították. Utána a fűtőházban kicsit tumultuózus jelenetek voltak, a szervezők láthatóan nem számítottak ekkora érdeklődésre. Gyors regisztráció után (amire azért volt szükség, hogy igazolni tudják a résztvevők létszámát, és jövőre is legyen rendezvény) bemehettünk egy motorkocsi alá. 


Elvileg egyébként csoportokra próbálták osztani a szervezők az embertömeget, de ez nem igazán működött, kis idő múlva mindenki összevissza bóklászott. Ami nem is volt baj, merthogy a kihirdetett programmal ellentétben a rendezvény fő látványossága nem is a Pfaff Ferenc által tervezett fűtőház volt, hanem a kiállított rengeteg mozdony, amikbe fel is lehetett menni. Mivel egy mozdonynak korlátozott a befogadóképessége, jobb volt így a dolog, hogy szép lassan egyenletesen eloszlott a tömeg.


A mozdonyok egyébként információs táblával ellátva, patyolattisztán várták a látogatókat. Nemcsak a vezetőfülkébe, hanem a motortérbe is be lehetett menni.





A régi fűtőház műhelyeibe is szabad bejárás volt, és a villanymozdonyok hatalmas szerelőcsarnokába is, ahol szintén rengeteg mozdony volt látogatható. Nekem legjobban az tetszett, amelyik javításhoz fel volt emelve. Az a hatalmas, súlyos tömeg a levegőben olyan hatást keltett, mint egyik kedvenc fesményem.








Eközben odakint is zajlottak az események: egy traktorral kivontattak egy mozdonyt a fordítókorongra és megfordították, majd mi is ráállhattunk a korongra, és minket is megfordítottak.



Először azt gondoltam, hogy a közel két óra, ami a különvonat érkezése és indulása között volt, kicsit túlzás, de végül épphogy elég volt ahhoz, hogy mindent megnézzünk.
Külön köszönet illeti a szervezőket, akik kedvesek és felkészültek voltak, és a MÁV munkásait, akik láthatóan élvezettel és büszkén fogadták a nagy érdeklődést („gyertek, felemelem nektek a hómarót, hogy lefényképezhessétek”).



A rendezvényen készült fotóinkat ebben a galériában láthatjátok.

Kiegészítés Dávidtól:

Nekem is nagyon megtetszett a felhívás, úgyhogy én is kilátogattam a nagyobbik fiammal, Vincével az eseményre. Egy kicsit sűrűre sikerült a szombati nap, így mi a 12 órai indulást céloztuk meg a Kinizsi utcáról.


Az épületen átsétálva érkeztünk meg a csarnokba, ahová kicsit később érkeztek be az InterPicivel indulók is. Vince vonatmániája csak közepesnek mondható, de mivel minden érdekli, ami mozog-forgatható-csavarható, így egyből lenyűgözték a vezetőfülke és a motortér részletei.
Vonatokból én sem vagyok túlképzett, viszont nagyon sok lelkes és nagy vonattudással rendelkező szülő és gyerek volt, így tőlük igyekeztem felszedni és továbbadni az információkat.



Ez, ha jól emlékszem, a Szergej becenevű orosz csoda gépháza, ami engem leginkább egy tengeralattjáró belsejére emlékeztetett.


Szemed a pályán legyen!



Nem csak belülről, kívülről is fel lehetett mászni. A teljes két órát mi nem csináltuk végig, mert egy családi program miatt egy óra után el kellett jönnünk, de így is rengeteg élményben volt részünk. Gyerekszemmel persze minden kicsit más, Vincének a legjobban az tetszett, mikor be lehetett mászni egy mozdony alá, illetve ez egyik munkapadon volt egy hatalmas satu.

(Ez a satu nekem is nagyon tetszett, így le is fényképeztem. Z.)
Nagyon nagyon jó volt a program, a szervezők nagyon türelmesek voltak, és a gyerekek tényleg mindent meg tudtak nézni. Reméljük jövőre is lesz hasonló program.


Kapcsolódó bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése