2012. szeptember 12., szerda

Templomok éjszakája a minoritáknál

Az alábbi meghívót kaptuk egy nagyon érdekesnek ígérkező programról:

- A „Templomok Éjszakája 2012” rendezvénysorozat keretén belül -



Egy éjszaka a Minoritában

Helyszín:
Nagyboldogasszony Minorita Templom 
3525 Miskolc, Hősök tere 5., Magyarország
Időpont:
2012.szeptember 15. (szombat) 20.00–23.00
Vezetett túra a templomban és a rendházban, a nagyközönség elől egyébként elzárt helyek megtekintésével (szerzetesi cella, barokk étkező, kripta, torony...). Rövid előadások érdekességekről a Minoriták évszázadaiból. Kelemen Didák templomalapító atya sírjából előkerült tárgyak és a Minorita protokollum (kézzel vezetett jegyzőkönyv) megtekintése. Bemutatásra kerül a világ első ikonográfialilag teljes Irgalmasság-oltára, amely egyben a szeretett és népszerű Boldog II. János Pál pápa első magyarországi oltára. Orgonaszó mellett megismerkedhetünk ősi ferences imákkal. A gyerekek és a felnőttek is játékos vetélkedő keretében fedezhetik föl a templomot.
Program:
20.00 Köszöntõ – Kalna Zsolt minorita tartományfőnök 
20.15 Orgonamuzsika
20.30 Kalna Zsolt előadása: Kelemen Didák és öröksége 
21.00 Régi ferences imádságok
21.30 Vezetett túra a templomban és a rendházban
Sok szeretettel várunk Mindenkit!


Kapcsolódó bejegyzések:

4 megjegyzés:

  1. Izgalmasnak tűnik. Érdekesség, hogy aznap van a Civilek Éjszakája 2012 is.
    http://www.civilekejszakaja.hu/csatlakozok.html

    Miskolciak itt:
    http://www.szikraalapitvany.hu/newdsgn/images/csatolmanyok/civilek_ejszakaja_2012_civil_tura.pdf

    VálaszTörlés
  2. Volt valaki?

    Én nagyon komolyan el szerettem volna menni,főleg a tornyok miatt, de csak pénteken derült ki, hogy szombat reggel szüretelni kell menni.
    Máskor jó előre szoktak szólni meg nem is egy nagy szüret, de
    -már csak én tudtam menni a két gyerekkel
    -csak és kizárólag az effektív szüret alatt esett az eső
    -a gyerekek halálra unták, mi pedig betegre aggódtuk (miattuk) magukat
    Így a relatíve mérsékelt szeszesital-fogyasztás mellett is annyira hulla voltam hazaérkezés után, 1/2 7 felé, hogy nem láttam értelmét elmenni, különösen, hogy a programban ha jól láttam szerepeltek előadások is...
    (valamiért az az emlék jutott eszembe, amikor 1991-ben a Monsters of Rock-ról hazatérve, pihenés nélkül elmentem a KRESZ-tanfolyamra - ahol se odafigyelni, se aludni nem tudtam :-p)

    VálaszTörlés
  3. Azt hallottam, nagyon sikeres volt a program. Jövőre reméljük összejön nekünk is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, csak olyan ritka alkalmak ezek, ráadásul - remélem ez már a múlté - rendszeresen utólag értesülök róla...
      Pl. a miskolci MÁV-fűtőház bejárását is utólag láttam itt a blogon a múlt héten, a kisebbik fiamnak nem is mondtam, mert sírva fakadt volna - mondjuk én is majdnem, annyira régen el akartam vinni oda. Ráadásul a kis gőzöst - ami régen az egyik Kinizsi utcai iroda mellett, a kerítésnél volt - bevitték a telep közepére, nem lehet szimpla sétával megnézni :-(

      Törlés