2013. március 1., péntek

Rejtett értékek: a Görgey-villa

Ez a ház a szó szoros értelmében rejtett: egy nem túl jól sikerült modern ház takarja el az utca felől. Már régóta akartam róla írni, és most, hogy megláttam a minap.hu-n, hogy milyen volt az a rész korábban, elmentem és csináltam pár fotót, hogy megszülessen ez a bejegyzés.





Siess Győző tervezte, 1903-ban épült Görgey Artúr egyik leszármazottjának. Sokat elmond korunkról, hogy az egykor reprezentatív villa ma egy társasház mögött szorong. Jó lehet a faverandáról az új négyemeletes ház hátsó homlokzatát nézni a Népkert helyett. De ha nem lenne ott a társasház, akkor se lenne sokkal jobb a helyzet a 2x2 sávos út miatt.

Kapcsolódó bejegyzések:

1 megjegyzés:

  1. Én éveken keresztül ott mászkáltam minden nap előtte (na jó, az eléépült ház előtt), és csak nemrég fedeztem fel... A Minap cikkéig én se tudtam róla semmtit. Nagyon szép.

    VálaszTörlés