2013. október 1., kedd

A Szinva-part a selyemréti strand mögött

Amikor elkészült a selyemréti strand, a Szinva-parton lévő ronda betonkerítést lebontották, és beljebb építettek meg egy acélkerítést. A Szinva partjának azt a szakaszát kihagyott ziccernek tartom (meg úgy átlalában a Szinva teljes partszakaszát, de erről már rengeteget írtunk). Ennek a szakasznak kiválóak az adottságai: nincs beépülve, dél felé néz, maga a Szinva se betonmederben fut, mindezek ellenére nem pihenőhely van ott, hanem egy igen nyomasztó járdaszakasz, amit szemétlerakónak és wc-nek használnak.
Az említett betonkerítés lebontásával egész kellemessé vált a hely, nagyon megörültünk, hogy hátha parkosítani fogják ezt a szakaszt. 





Ez nem történt meg, hanem jellemző módon a strand csúcsforgalma idején autók parkoltak ott. Úgy tűnik, szeretünk a város jó adottságú helyein autóparkolókat kialakítani.
A kánikulával a parkoló autók is eltűntek, de parkosítás továbbra sem történt.
Hogy miért nem, arra a szabályozási terv adhat magyarázatot. A kerítés nem az élhetőbb Szinva-part miatt került beljebb, hanem azért, hogy a Szinva-parti autópálya újabb szakasza megépülhessen ott:



Szuper.

Kapcsolódó bejegyzések:

1 megjegyzés:

  1. Nem én akarok a legtöbbet kommentelő lenni, mert még azt hiszitek, csak én olvaslak titeket :) De ez a Tiszai pu. elé tervezett intermodális csomópont, valamint a 3-as út forgalmának "DTM-re terelése" (nyilván nem kötelező jelleggel kellene arra haladni, de a forgalmát növeli mindenképpen) engem különösen zavar. Mindig is haragudtam amiatt, hogy a többi magyar "nagyvárostól" (pl. Szolnok, Szeged, Budapest, stb.) eltérően Miskolcon minden folyóvíz "ki van rekesztve". Sem a Sajó-parton nem épült példának okáért bicikliút, sem a Szinva mentén. Takargatják. Folyton panaszkodnak, hogy mekkora gond is az avasi templom előtti útszakasz. Azon rágódnak, hogyan kellene eltakarni, miközben most is csak a forgalmát növelnék. Nem tudom, ennek mégis mi értelme. Miért nem jó nekik az ÉTM-en hagyni a 3-as út arrafelé irányuló forgalmát? Miért kell a történelmi belvárosba bevezetni annak legöregebb épületeinek lábai elé? Ha rajtam múlna, a Szemerétől a Daykáig vissza lenne állítva az eredeti, hajdan volt kis forgalmú út, hogy legyen Miskolcnak is egy hangulatos, nyugalmas, emberközeli történelmi belvárosa, mint amilyen pl. Egernek, vagy Székesfehérvárnak is. A Szinva mentén pedig végig bicikliút, bokrok, fák, padok. Mert igen is, ezen múlik. Erre még rátesznek két lapáttal. Az pedig - részemről - még egy lapát lenne, ha az utat a leendő főtérnél gyalogos felüljáróval takarnák el - akár van fű a tetején, akár nincs. De hát ugye erről már felesleges is beszélni. Más: a cikkírótól kérdem: nem ismerős a Pí másolóiroda?

    VálaszTörlés